Standpunten overzicht

Cultuur, sport en recreatie

Cultuur, kunst, sport en recreatie verrijken het leven. De gemeente Doetinchem beschikt over toplocaties, zoals Schouwburg Amphion, De Gruitpoort, bioscoop Vue en Het Nieuwe Dijkhuis. Daarnaast zijn er, juist in Wehl en Gaanderen veel (muziek)verenigingen, musicalverenigingen, (mannen)koren, dansgroepen en bands. Ook hebben we een Stadsmuseum en een Openbaar Vervoer & Speelgoed Museum.
Door te sporten voelen mensen zich fit en gezond, en zijn ze beter in staat het beste uit zichzelf te halen. Sport, zeker in verenigingsverband, biedt mensen ook een sociaal netwerk. Sportverenigingen maken met de inzet van veel vrijwilligers sporten mogelijk voor grote groepen mensen. Topsport biedt vermaak aan deelnemers en toeschouwers en inspireert jeugd en amateursporters, zodat de breedtesport wordt versterkt.
D66 is voorstander van evenementen en festivals, bijvoorbeeld in de buurtschappen en dorpen, in de binnenstad en bij de Oude IJssel.

Een sterk cultuurkwartier, inspirerende evenementen en festivals. Doetinchemse verenigingen maken een breed scala aan sporten mogelijk.