woensdag 17 maart 2021

Bedankt voor je stem!

Toen Sigrid Kaag in de voorbereiding op de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 over het Simonsplein, door de Hamburgerstraat en bij Schouwburg Amphion liep, vielen vooral haar sneakers op. Ze zweefde ontspannen door de stad en maakte een praatje met verschillende Achterhoekers. Misschien viel het niet iedereen op, maar na afloop zeiden we tegen elkaar: “Wat een fijn mens. Wat een positieve energie en wat een betrokkenheid.”

Nieuw leiderschap

Naast Sigrid Kaag heeft Rob Jetten een cruciale rol op zich genomen. Hij durfde het aan om de grote schoenen van Alexander Pechtold te vullen en zette na hard werken een stap opzij voor Sigrid Kaag. Ondertussen was en bleef Rob Jetten het gezicht voor veel mensen in en om onze partij. Rob kwam vaak naar Doetinchem en heeft ons ook in de afgelopen tijd weer geïnspireerd. Wat hij als voorman van de fractie liet en laat zien, dát is leiderschap.

Samenwerken

In Doetinchem, Gaanderen en Wehl hebben we in de laatste tijd veel nieuwe leden mogen verwelkomen. Ondanks de coronacrisis lukt het goed om met een flinke steunfractie actief (online) de raadsvergaderingen voor te bereiden. We vinden het belangrijk om daarbij de samenwerking met elkaar, maar vooral ook met andere partijen op te zoeken.

Laat iedereen vrij, maar niemand vallen

“Als je begint aan een avontuur, dan geloof je in de boodschap. Mensen waarderen positiviteit. Uit gaan van eigen kracht en anderen altijd in hun waarde te laten.” zo sprak Sigrid Kaag uit nadat bekend was dat onze partij mooie winst had geboekt. Een geluid waar wij vanuit D66 Doetinchem trots op zijn. Als progressieve partij hebben we verantwoordelijkheid genomen en blijven we dat ook doen. We investeren ook in onze gemeente in goed werk, goed wonen en goed onderwijs. En dat met respect en waardering voor en in samenwerking met anderen die dat samen met ons willen doen. Sigrid Kaag: “Woorden en waarden doen ertoe.”

Sluit je aan bij D66

Laat je stem klinken. We zijn met velen. Zet nu de volgende stap. Doe met ons en Sigrid Kaag mee. Zo kunnen we ook in Doetinchem, Gaanderen, Wehl, IJzevoorde, Langerak en Nieuw-Wehl werken vanuit leiderschap dat omkijkt naar mensen en verder kijkt dan morgen. Juist nu is het voor de Achterhoek en voor de gemeente Doetinchem van groot belang om samen te werken. Meld je aan en als je eerst een keer een avond mee wilt lopen neem dan even contact met ons op.