dinsdag 29 maart 2016

D66, GroenLinks en PvdA Doetinchem stemmen vóór

Weet u al of u ‘voor’ of ‘tegen’ stemt?

Met het motto “D66, GroenLinks en PvdA zeggen in koor: wij stemmen voor” staan de Doetinchemse afdelingen van deze partijen op zaterdag 2 april gezamenlijk op het Simonsplein. U kunt bij hen terecht met vragen over het aanstaande referendum.

Op woensdag 6 april mag u de Nederlandse overheid adviseren over het samenwerkingsakkoord met Oekraïne. U wordt dan gevraagd of u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de EU en Oekraïne bent. Dit is geen gemakkelijk onderwerp. D66, GroenLinks en PvdA kiezen er daarom voor om samen informatie te geven. Ze willen dat zo veel mogelijk mensen weten wat er te kiezen valt en waarom, zodat u vervolgens ook naar de stembus gaat op 6 april.

“Voor samenwerking” is een veel gehoorde uitspraak rondom dit referendum. Het is voor de Doetinchemse afdelingen van D66, GroenLinks en PvdA dan ook vanzelfsprekend om op 2 april samen te werken bij het geven van informatie over het referendum.

Meer informatie over het referendum via: https://referendum.d66.nl/

En veel achtergrondinformatie uit NRC: http://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/31/alles-wat-je-moet-weten-over-het-oekraine-referendum