donderdag 8 oktober 2015

Thema-avond “De Participatiesamenleving”

Op dinsdag 20 oktober organiseert D66 in samenwerking met de Hans van Mierlo Stichting  een bijeenkomst over de participatiesamenleving.

De Hans van Mierlo Stichting is het onafhankelijk wetenschappelijk bureau van D66. De Van Mierlo Stichting heeft tot doel om het sociaal en liberale gedachtengoed verder te ontwikkelen en te verspreiden. Dit doet zij onder andere door het ontplooien van activiteiten: het uitvoeren van toegepast onderzoek naar maatschappelijke vraagstukken, het ideologisch en wetenschappelijk onderbouwen van standpunten en het organiseren van lezingen en symposia.

Tijdens zijn troonrede van 2013 sprak koning Willem-Alexander over Nederland als een participatiesamenleving. Maar wat is een participatiesamenleving eigenlijk? Is het een modewoord dat overheidsbezuinigingen legitimeert of biedt het perspectief op het benutten van de kracht van mensen onderling.  Kan de participatiesamenleving sociaal en liberaal zijn? Discussieer mee onder leiding van Jan Engels (wethouder Bronckhorst) tijdens deze interactieve bijeenkomst.

Klik hier voor meer informatie.